Palettblad

Jag har kommit ifrån min hysteri kring palettblad. Var helt tokig i dessa härliga blommor för ett par år sen men fastän de är helt underbara med sina otroliga färger blev det för mycket även för mig.
Har några plantor kvar som jag har ute på sommaren men som jag sparar ett par små skott av.
Har två små på tillväxt nu i köket men har även ett par stycken i källaren.

Men det var inte de jag tänkte berätta om 😀 utan det var när jsg letade fram mins chilifrön så hittade jag små rör med palettfrön som jag vid något tillfälle beställt men som aldrig kom ner i jord.

Jag pillade ner de små fröna i jord för ett tag sen och trodde de var för gamla men se så söta de är nu när de börjar komma upp.
Så nu ska jag ge dem en chans att växa till sig. 
Jag är nyfiken på hur de kommer se ut.
Det är snapsglas de är planterade i så det kommer ta ett tag innan de får sin rätta färg och form.

Men det finns med andra ord risk att jag kan bli lite palettnörd i år igen 😀









Kommentera inlägget här :