Tårtfat

Går omkring bland mina flyttkartonger, men nu är det inte långt kvar.
I helgen har vi bjudit ner vänner till sommarstugan, ska bli skönt att komma härifrån nu.
I nästa vecka ska jag packa ner köket och kläder sen går stora flytten på måndag 😀
Så på fredag kommer jag se det här när jag dricker mitt morgonkaffe. Underbart.Men det är med lite oro i magen jag lämnar det här huset. Vi har trivts här väldigt bra, vi har nog båda tänkt att vi skulle bli gamla i det här huset. Vi satt på baksidan igår och det är en liten idyll.
Lagom och insynsskyddat. Men nu börjar en ny fas i mitt liv ❤
Jag började inlägget med att skriva tårtfat. Jag har en dotter som gifter sig 5 september och ett av mina uppdrag var att fixa ett tårtfat eller kakfat är mer rätt benämning då det är cupcake som ska stå på det, lite corona anpassat tror jag.
Men jag åkte ut på loppis och köpte aluminiumfat som jag sprutmålade vita.Sen fixade min man en gängstav och lite muttrar och så blev det ett fint fat. Känner mig nöjd, med lite kakor och pynt kommer det bli perfekt. De avlånga brickorna är till ett annat av mina tilldelade projekt, till brudskålen ska det serveras Ostspett och fruktspett... Men det tar vi en annan gång.


Kommentera inlägget här :