Palettblad

Vinter är ingen bra tid för palettblad det är lite svårare att hålla dem vid liv då de är beroende av ljus. De ser ledsna ut så det är lätt att fylla på för mycket vatten och på så sätt dränker vi dem, jag vet att de mår bra av att få extraljus men jag har dem i fönstren och hoppas på det bästa.
De vilar under de mörka månaderna så var försiktig med vattnet.
Jag har nu räknat fram att jag har 15 sorter som lever så flera av mina har "försvunnit" sen förra sommaren kanske glömde jag att ta in sticklingar från några som jag hade utomhus men nu är det snart dax att börja jobba fram nya skott till utomhuskrukorna till sommaren 2022
 
Om det finns någon som läser som är bra på att se vad det är för paletter jag har tar jag tacksamt emot namnen på dessa. Har koll på flera av dem men inte alla.
 
(Vet ej namn)
 
(Vet ej namn)
 
Spacecake
 
Stained Glassworks Presido
 
Main Street Alligator Abby
 
(Vet ej namn)
 
Red Head
 
(Vet ej namn)
 
Froggy
 
(Vet ej namn)
 
(Vet ej namn)
 
Kingwood Karnival
 
Henna
 
Crown jewel
 
Glida
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Taggar: 2022, Palettblad, coleus;

Kommentera inlägget här :