Morsdag 2021

Har firat dagen med min mamma och mina barn nästa år kommer vi vara fyra mammor ❤ Gunnar, Johan och Nova förgyllde även de vår dag men idag är det vi mammor som räknas ❤ 

Som ni ser i bakgrunden är Gunnar igång och tvättar stenar igen 😀

Började dagen med att gå mitt varv med mamma. Såg en räv den här gången, sist jag gick såg jag ett lodjur. Alltid lika spännande att se vad man möter. Kor känns tryggt 😀
Bryggbygget kommer att fortsätta i morgon men det går framåt och bra blir det.

Nova och jag har försökt att rensa bort allt skräp på botten vid stranden. Allt från stenar, gamla grenar och sjögräs. Det är lite gräs kvar men behöver ett bättre verktyg för att få bort det jag vill. 

Men vi lyckades få bort mycket kan säga att tempen i vattnet är nu 14 grader så inga problem att vara i.
Tog ett kort precis nu när vi gick in. Pollen borta och nu mest sand kvar lite rensning till så kommer det bli kanoners 

När barnen åkt bestämde vi oss för att åka ut med båten och äta kvällsmat på sjön. Så vi slängde snabbt ihop en sallad och så iväg. Den lilla båten har sin charm men nu börjar det bli dags att lägga i den andra. Vi har en bottenpropp så det är nog inte så långt bort nu 😀

Men den lilla funkar och när man får sallad och vin och vädret är på topp så finns inget att klaga på. Vi var borta vid Björkfors och vände 😀

Här är vårt paradis från sjöläge ❤ 


Nu dags för säng och ladda för en ny vecka.






















































Kommentera inlägget här :