Bra lördag med badbryggebygge 😀

Lördag, ledig och kĂ€nner mig nöjd ❀ badbryggan kommer verkligen fĂ„ sig ett lyft. 

Kommer bli sĂ„ snyggt nĂ€r den byggs ihop med soldĂ€cket. Jag har Ă€gnat dagen Ă„t rensning av rabatterna, klippning av buskar pĂ„ framsidan. Men tog en och annan kaffepaus och kollade dĂ„ till bryggbygget 😀

Kommer bli sÄ bra. Men fortsÀttning pÄ badbryggprojektet fortsÀtter i morgon.

Vilken dag vi haft, har tvĂ€ttat och fĂ„tt tort flera maskiner, luktar sĂ„ gott om tvĂ€tten nĂ€r den fĂ„r torka ute i friska luften đŸ„°

Jag Ă€r sĂ„ nöjd med mig sjĂ€lv idag vilken rensning jag gjort 

Jag har rensat i rabatten och klippt buskarna underifrĂ„n 😀😀😀


Blev riktigt nöjd över resultatet.
SĂ„ nu tror jag att jag kommer att enklare ha koll sĂ„ det inte vĂ€xer igen. 

Gissar pÄ att jag kört ivÀg minst 10 lass med ogrÀs och grenar bara frÄn en hÀck.

Även denna fick sig en rensning idag, scilla Ă€r sĂ„ fin nĂ€r den blommar pĂ„ vĂ„ren men sen lĂ€gger sig blasten som en matta. Jag har gjort en första rensning I rosrabatten men kommer fĂ„ rensa hĂ€r en gĂ„ng till lite lĂ€nge fram đŸ˜€
Mycket blodvite blev det helt sönderriven pĂ„ armar och ben. Men Ă€ven om jag blöder sĂ„ gick det inte lika illa för mig som för musen Max, hans sista mĂ„ltid blev grillad flĂ€skfile ❀


Gunnar har jobbat pĂ„ solbrĂ€nnan idag, han Ă€r verkligen inte bra pĂ„ att sola. Kolla nacken och Ă€rmar....bonnbrĂ€nna đŸ„°

Och Àven om jag varit i solen hela dagen sÄ lyckad jag inte bli brÀnd, lika vit som vanligt.

LördagskvĂ€ll och en delikat kvĂ€llsmat. Korv med bröd ❀


I morgon ser jag fram mot att barnen kommer hit OCH jag ska fÄ Àta tÄrta och smörgÄstÄrta.

Dagens roligaste kommentar kom frĂ„n min mamma 
- nej men titta dĂ€r kommer det en stock och gĂ„r förbi  
Hej svejs 
































Kommentera inlÀgget hÀr :