Persikoträdet

Jag var som en riktig flitig humla när jag polynerade persikoträdet i våras. Det blommade så tidigt så inte ens humlorna hade vaknat, men då hjälpte jag till med min lilla borste och idag när jag tittade efter så finns det massor av kart ser verkligen fram mot att de ska mogna 🍑
Jag fick smaka på en förra året så jag vet att de är riktigt söta och goda, så nu hoppas jag på att de trivs och växer till sig såg att det var lite myror på trädet idag, så i morgon blir det myrjakt.. 
 
Hittade även två nya blommor I trädgården idag nedan en vårkrage.
 
Och den lila här är Fänrikshjärtan.
 
Man riktigt ser hur allt börjar grönska nu och det är knoppar överallt. 
Fler och fler av tulpanerna blommar. Det är många kvar som ännu inte slagit ut så det kommer bli riktigt pampigt om några dagar.
 
 
Idag fick jag min första covid-19 spruta så himla skönt känns som början på ett nytt liv. Känns så skönt att få det gjort till sommaren.
Funderar på varför jag tog sprutan i vänster arm, nu kan jag ju inte ligga åt det hållet som jag brukar, dumt men vad säger man I-landsproblem.
Godnatt 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :