Skattjakt

Skam den som ger sig så idag blev det en lite annorlunda lunchpromenad. Jag tänkte att jag ska inte ge upp så lätt och delarna till växthuset borde flyta.
Så ut på spaning och titta där....Är det is eller kan det vara en skatt 😊
Jo då visst är det en av dörrarna väl fastfrusen i isen. Tur jag hade mina gåstavar med mig  så jag kunde slå hål på isen runt dörren.


Efter lite riskabelt jobb och med en vän i örat så fick jag loss dörren.

Den andra dörren hittade vi uppe vid släpkärran typ 20,-30 meter från växthuset. Så nu har vi två dörrar igen. Kunde dock inte få fast dem då det saknas lite fästen men vi är på god väg 😊
Surfbrädan fick bli motstöd så de inte drar iväg igen.
Nu saknas bars en bit tak så får ta en skattjakt i morgon igen och gå lite längre bort har jag tur så kanske även den biten dyker upp.






Kommentera inlägget här :